Wanneer ik onze klanten adviseer komt steeds de vraag naar boven - Moet je voor een bestaand pakket bedrijfssoftware gaan of ontwikkel je een oplossing op maat. Het antwoord kan variëren op de schaalbaarheid en het automatiseringsniveau van de groei die uw bedrijf verwacht. Op het gebied van dashboards zijn er 4 grote onderscheidingen te maken. De smart portal, het klanten portaal, het dashboard en de datamuur. Hieronder ga ik proberen de verschillen tussen deze 4 duidelijk te maken.
In het begin van mijn carrière ben ik direct in de wereld van enterprise management software ontwikkeling gedoken. ERP, CRM, interconnecties, gateways, dashboard en wat niet meer. Het is altijd een interessante vraag die ik mezelf steeds weer stel wanneer ik onze klanten adviseer – Moet je voor een bestaand pakket bedrijfssoftware gaan of ontwikkel je een oplossing op maat. Het antwoord kan variëren op de schaalbaarheid en het automatiseringsniveau van de groei die uw bedrijf verwacht.
Als full-service softwarebedrijf staan wij als 4BIS klaar om de groei van onze klanten te ondersteunen met passende technische oplossingen. In onze ervaring als softwarehuis in het ontwikkelen en realiseren van oplossingen zien we vaak dat met de groei van het bedrijf een aantal technologische uitdagingen met zich meebrengen. Het is een interessant onderdeel van ons werk om de puzzel op te lossen waarbij we van complexe dingen eenvoudige rechtoe rechtaan oplossingen maken. Wist je dat?
4BIS Innovations heeft op het moment een aantal dashboards in ontwikkeling. Meer weten?
NEEM CONTACT OP
Een van de grootste uitdagingen van een groeiend bedrijf is het bijhouden van de statussen, de evaluatie en het opslaan van de werkelijke gegevens. Bijvoorbeeld: wanneer er voor het laatst een aankoop is gedaan, hoeveel voorraad er nog is, wat is de status van de aangevraagde offerte, het aantal onopgeloste projecten, wat is de workflow status voor deze verzending, wat zijn de best presterende advertenties of was is de best presterende dienst? Dit is slechts een korte lijst met vragen die u waarschijnlijk elke dag probeert te beantwoorden.
Meerdere gegevensstromen, informatiebronnen en vertraagde updates van providers kunnen een probleem worden bij het opschalen van een product of bij de groei van uw bedrijf. Het antwoord zou automatisering en realtime verwerking kunnen zijn. Moderne software kan een enorme hoeveelheid data verwerken en verschillende informatiestromen combineren. Een oplossing op maat kan werken met verschillende gegevensformaten en geïntegreerde services omzetten in één eenvoudige workflow in een slimme portal, klantenportal, dashboard of datawall.
In een Klantenportaal bijvoorbeeld, laat u uw klant bijvoorbeeld zelf de updates controleren en verzoeken indienen. Uw collega’s worden direct op de hoogte gebracht en kunnen aan de slag zodra er een nieuw verzoek binnenkomt. Wanneer de klus geklaard is, ontvangt de klant direct een update.
Let's look at the options:
Maar wat is dat nou eigenlijk een klantenportaal?
Het is meestal een op maat ontwikkelde webapplicatie die vragen, producten of diensten vertegenwoordigt die de klant van uw bedrijf gebruikt. Een klantenportal biedt klanten de mogelijkheid om veilig in te loggen, toegang te krijgen tot informatie, bestanden en diensten. Het bouwen van een eigen klantenportaal kan specifieke behoeften van klant-bedrijfrelaties veranderen.
Enkele voordelen om een eigen klantenportaal te laten bouwen:
– Minder druk op het bedrijf met herhalende vragen
– On-demand toegang tot informatie
– Veiligheid
– Grotere flexibiliteit
– Implementeren van terugkerende business-modellen
4BIS Innovations Customer Portal
Als leverancier van technische oplossingen willen we onze klanten helpen hun zakelijk potentieel te realiseren. Met de ontwikkeling van ons eigen klantenportaal zijn we begonnen aan een nieuw niveau van klantenservice. Onze klanten hebben meer flexibiliteit zonder achterstallige complexiteit en kunnen profiteren van de dagelijkse voordelen van onze nieuwe ontwikkeling. Onze generator voor e-mailhandtekeningen is bijvoorbeeld geïntegreerd in het klantenportaal en wordt opgeslagen in de account van de klant, zodat wanneer onze klant wijzigingen aanbrengt, hij niet het hele proces opnieuw hoeft te starten. We werken dagelijks aan nieuwe functies voor ons klantenportaal.
Wat is een Smart Portal?
Een Smart Portal is een op maat gemaakte webapplicatie die een gateway vertegenwoordigt voor verschillende toepassingen om veilig met elkaar te verbinden en besturingsopdrachten te ontvangen, achtergrondwerk of herberekeningen te doen. Het is ook een veilige omgeving waar afzonderlijke delen van het bedrijf of de kantoren gegevens uitwisselen, informatie over verschillende stappen van het uitvoeringsproces overdragen of de informatie verfijnen voor besluitvorming. Informatiesystemen genereren enorme hoeveelheden gegevens, daarnaast brengen mobiele apparaten zoals smartphones of tablets toegang tot digitale informatie en clouddiensten en diversifiëren ze de databronnen. Een goede slimme portal kan het gebruik van grote hoeveelheden informatie faciliteren, waardoor het een geweldig hulpmiddel is voor algemene bedrijfsvoering.
Wat kan een Smart Portal voor jou betekenen?
Benieuwt wat een Smart Portal of klantportaal op maat voor jou kan betekenen?
NEEM CONTACT OP
QuoteManager
QuoteManager is oorspronkelijk gebouwd voor Silver Tiger Logistics om de verzending workflow te volgen. Intercontinentale kantoren van het bedrijf leveren zendingen 24/7 aan elkaar af, dus elk moment is er actuele informatie over de status van de zending. De QuoteManager smart portal integreert naadloos Office 365 en cloud.4bis.nl, waarmee gebruikers op elk moment tijdens de specifieke verzending, informatie kunnen creëren, uploaden, opslaan, downloaden of wijzigen. Alle benodigde documentatie is verzameld in diezelfde map: verzenddocumenten, facturen, kentekenbewijzen, klantgegevens, etc. QuoteManager groeide uit tot een meer aanpasbaar product zodat Silver Tiger Logistics en andere bedrijven kunnen blijven profiteren van onze ontwikkeling.
Lees meer over QuoteManager
Wat is een datawall?
Een datawall is een vereenvoudigde onepage-webapplicatie met verschillende cruciale maar fundamentele prestatie-indicatoren. Meestal zien we de datawall op de interactieve fysieke schermen in een gemeenschappelijke ruimtes of kantoren. Een datawall geeft grafieken en KPI’s weer om realtime informatie te geven over bedrijfsprestaties of bedrijfsupdates zonder de mogelijkheid om naar eerdere gegevens te kijken. Waarschuwingen zijn een belangrijk onderdeel van de datawall-logica en geven het team een melding wanneer hun aandacht nodig is. Het idee is dat na een dergelijke waarschuwing het probleem onmiddellijk wordt opgelost. Een datawall is als een hartslagmonitor die continu de hartslag van uw bedrijf bewaakt.
AffiliateMNGR.com
AffiliateMNGR.com is nog in actieve ontwikkeling. In een eenvoudig overzicht toont het real-time bijgewerkte grafieken en verkoop pop-ups waar u direct de status van uw advertentiecampagne, uw inkomsten van de afgelopen uren of uw advertentie- en partnerprestaties kunt zien.
Lees meer over AffiliateMNGR.com
Wat is een dashboard?
Een digitaal dashboard is een op maat ontwikkelde webapplicatie met een rijke gebruikersinterface en infographics. Zoals interfaces die u in één oogopslag inzicht geven in uw KPI’s, belangrijke doelstellingen of bedrijfsprocessen. Een cruciaal onderdeel van het dashboard is de mogelijkheid om in te zoomen of uit te zoomen op details en retrospectieve bedrijfsgegevens. Rapportages, voortgang, scoreborden, KPI’s en metrics worden bijna naast elkaar gebruikt in een dashboard. Een dashboard kan bijvoorbeeld tear-out onderdelen laten zien die gebruikt worden in een specifiek productieproces, het aantal storingen of de invloed van veranderingen in het productieproces.
Conditiemeter bedrijven als RET
Conditiemeter is een op maat ontwikkeld dashboard voor vermogensbeheer. Bijzonderheden liggen in de aggregatie en verwerking van grote hoeveelheden data. Met een eenvoudige interface om retrospectief onderzoek te doen naar de prestaties van activa en de globale planning voor de vervanging van activa in een bedrijf dat activa gebruikt voor zijn infrastructuur. Met dit dashboard kunt u dynamisch infrastructuurobjecten toevoegen / verwijderen of nieuwe activaclusters maken. In het admin-paneel van het ‘conditiemeter’-dashboard kan uw organisatie sets van technische normen en beveiligingsnormen aanpassen om de nalevingsniveaus te berekenen na elke fysieke en digitale inspectie van activa. Het 4BIS-team werkte samen met stevin.com aan dit project. De eerste ontwikkeling is gerealiseerd voor een OV-bedrijf in Rotterdam – RET.
Alle screenshots zijn geanonimiseerd en gebruiken alleen testgegevens en kunnen niet worden gebruikt voor enige betrouwbaarheid