Top 7

Top 7 features van high-performing websites

SEO / SEA

Gepubliceerd: 18.07.2023

Waarom maken mensen eigenlijk websites? Hint, het is niet alleen voor de lol. Een website is een strategische zakelijke investering die soms een deuk kan veroorzaken in het budget van een klein bedrijf; als zodanig moet het voldoende lonend zijn om de tijd, energie en geld die eraan worden besteed, waard te zijn. En vergis je niet. Snel een pagina samenstellen met een paar alinea's en een schattige stockfoto van een hond is niet voldoende. Iedereen blijft maar doorgaan over zoekmachineoptimalisatie (SEO)... Ik ga je niet vertellen dat zoekwoordrijke inhoud er niet toe doet. Natuurlijk doet het. Maar Google verleiden is slechts de helft van de inspanning. Uw website moet ook iemand anders overtuigen, iemand die veel, veel belangrijker is: uw klant. Zoekmachines zorgen voor bereik en zichtbaarheid, de rest is aan jou.

Er is goed nieuws. Er bestaan technieken die bewezen succesvol zijn om via uw website waardevolle leads te genereren. Dat is waar het ontwerp van de gebruikerservaring (UX) om de hoek komt kijken. In plaats van willekeurig informatie op een webpagina te plaatsen, moet de hele navigatie zorgvuldig worden gepland, met uw beoogde klant in gedachten, wat er ook gebeurt. UX-ontwerp is het proces waarbij een product (een website) wordt gemaakt dat gebruikers een zinvolle, plezierige en gedenkwaardige ervaring zal bieden.

Nu. We hebben in de loop der jaren nogal wat websites voor onze klanten gebouwd en we hebben genoeg tijd gehad om de best practices te leren. Hier is een lijst die we hebben samengesteld van de top 7 website-functies die kijkers zullen helpen om te zetten in kopende klanten, en daarmee het verschil maken tussen een goede website en een geweldige website.

1. Dynamische startpagina

De startpagina is heel vaak de eerste pagina die bezoekers van uw website zien (bestemmingspagina) en de enige die ze volledig lezen. Dit is je kans om een geweldige eerste indruk te maken. U wilt dat alle belangrijke informatie waar uw potentiƫle klanten naar op zoek zijn, evenals de beste kenmerken en waardepropositie van uw bedrijf erop worden weergegeven. Onthoud de gouden regels voor UX-ontwerp. Betekenisvol - wees herkenbaar, wees informatief, wees relevant; Aangenaam - wees duidelijk, wees leesbaar, wees gestructureerd; Memorabel - wees leuk, wees opvallend, wees anders. Uw homepage is het levende hart van uw website. Plaats links naar uw andere pagina's in de daarvoor bestemde secties en zorg ervoor dat u dynamische contentweergaven heeft (d.w.z. de nieuwste blogartikelen, evenementen die binnenkort verschijnen...) om de zaken actueel te houden en bezoekers aan te moedigen terug te komen voor meer.

2. Hiƫrarchie van pagina's

Een goed merk en een goede website vertellen een verhaal. Om een verhaal zinvol te maken, kan men niet rommelen met de volgorde van de hoofdstukken. Daarom is het essentieel om uw pagina's te hiƫrarchiseren en de navigatie te begeleiden met een menu. Vermeld niet alleen uw producten of diensten; splits ze in plaats daarvan op in pagina's en subpagina's. Elke pagina is gecategoriseerd op basis van de behoefte die ze beantwoorden, wat wordt weerspiegeld in de koppen en paginatitels. Op die manier kunnen potentiƫle klanten uw headers op een snelle en effectieve manier relateren aan oplossingen voor hun problemen, en de delen overslaan die voor hen niet relevant zijn. Gebruik links om heen en weer te springen tussen pagina's om te verkopen en de interesse van uw kijkers verder te prikkelen. Hoe langer ze op de website blijven, hoe beter, maar je wilt ze ook niet op de zenuwen werken door ze te dwingen overal te klikken voordat ze vinden wat ze zoeken.

3. "Over" pagina

Over het vertellen van een verhaal gesproken... welk verhaal bevat geen hoofdstuk over de held? Schrijf over uw bedrijf (geschiedenis, waarden, cultuur) en stel uw team voor, met originele foto's ter illustratie. Het hebben van een mascotte is ook een goed idee, om uw merkidentiteit op een leuke manier vorm te geven en u te onderscheiden in de enorme zee van vergelijkbare bedrijven. Vraag het maar aan Steve het vogelbekdier, de 4BIS-mascotte... hij pronkt graag met ons!

Steve 4. Portfolio

Laten zien, niet vertellen! Je bent geweldig, maar dat mogen je toekomstige klanten nog niet weten. Ze hebben bewijs nodig. Je vroegere klanten opsommen is geweldig, getuigenissen toevoegen is beter, maar wat het beste is: je portfolio wat context geven, met casestudy's van succesvolle projecten, inclusief concrete cijfers.

5. Prijstabel

Als je ooit een commerciƫle website hebt bezocht, weet je dat een van de eerste dingen die in je opkomt, is: "Ja, geweldig, maar hoeveel?". Het is van het grootste belang om op zijn minst een indicatie van uw prijzen te geven, omdat de meeste mensen NIET de moeite nemen om contact met u op te nemen. De tijd van uw klanten is kostbaar, en die van u ook. Omdat er nergens prijzen te zien zijn, loopt u het risico potentiƫle klanten te verliezen die anders misschien overtuigd zouden zijn. Als u om wat voor reden dan ook geen exacte prijs kunt geven, plaats u dan in een bepaalde prijsklasse.

6. Site map and other navigation tools

Om de gebruikers van uw website tevreden te stellen, is het noodzakelijk om informatie op een duidelijke, snelle en gemakkelijke manier over te brengen. Een sitemap is een verplichte functie op een website, zodat bezoekers altijd soepel tussen de pagina's kunnen navigeren. Andere navigatiehulpmiddelen zijn: "back-to-top"-knoppen op al uw pagina's (erg handig op mobiel omdat het de gebruiker bespaart om eindeloos op en neer te scrollen om het menu weer te vinden), een zoekfunctie en "breadcrumbs", een hiƫrarchische reeks hyperlinks die de positie van de pagina in de algemene structuur van de website aangeven (zodat uw bezoekers altijd weten waar ze zijn).

7. Oproepen tot actie

Tenslotte. Je zou kunnen stellen dat call-to-actions DE nummer Ć©Ć©n zijn die je op je website moet hebben. Wat geweldig is, is dat ze ook het gemakkelijkste deel zijn! We hebben het vastgesteld, het doel van uw website om er in de eerste plaats te zijn, is om u meer zaken te laten doen. Je hebt al het harde werk gedaan; je hebt je lezers ervan overtuigd dat jouw aanbod aan hun behoeften voldoet... nu hoef je ze alleen nog maar een manier te bieden om te reageren en betrokken te raken! Knopen, overal, ik wil knopen zien. ā€œOfferte aanvragenā€, ā€œinschrijvenā€, ā€œinloggenā€, ā€œkopenā€, ā€œcontact opnemenā€, noem maar op, maar elke pagina op je website moet er een hebben.

Deze 7 features, gekoppeld aan een goede SEO en een kwalitatief aanbod, zullen uw investering de moeite waard maken, en dit op lange termijn! Je krijgt elke cent die je erin steekt terug, en meer.

Als u na het lezen van dit artikel merkt dat u uw huidige website wilt verbeteren en een boost wilt geven, of als u plotseling zin heeft om voor het nieuwe jaar een sprankelende nieuwe, goed presterende website of webshop te kopen... bekijk dan gerust meer over de webontwikkelingsdiensten van 4BIS via deze link, of neem contact op met ons team!

We zijn hier om uw vragen te beantwoorden en u te begeleiden in uw spannende webavontuur

Groetjes,

The 4BIS team.

Lees hier onze blogs!

Breid je kennis uit met de 4BIS Blog...

En wat kunnen we voor jou betekenen?_

Wil je meer weten of heb je interesse? Neem dan gerust direct contact met ons op, per telefoon of via de mail.
Of maak gebruik van Ć©Ć©n van onze contactformulieren zodat we je zo snel en gepast mogelijk antwoord kunnen geven. We horen graag van je!

back to top