Heb je een bestaande website die de laatste tijd niet zo goed scoort in Google? Dit kan problematisch zijn. Helemaal als het een webshop is of de website een belangrijke inkomstenbron is. Daarom helpen we je met een aantal SEO optimalisatie tips voor een bestaande website.
Tip 1: Optimaliseer het webdesign
De ervaring van de bezoeker van je website is enorm belangrijk. Webdesign is hier de basis van. Webdesign moet duidelijk en overzichtelijk zijn. Daarnaast moet het een bepaalde aantrekkingskracht voor de bezoeker brengen. Bij ons kun je je webdesign en software moderniseren !
Tip 2: Laat de snelheid van je website verbeteren
Voor zoekmachines is de snelheid van je website nummer 1 als het gaat om SEO optimalisatie. Je website kan nog zo goed in elkaar zitten, als hij traag is, heb je er alsnog niks aan. Daarom kun je bij ons de snelheid van je website laten verbeteren. Schakel ons in voor onze custom webhosting om hierachter te komen!
Tip 3: Stimuleer conversie op je website
Conversie is enorm belangrijk voor de zoekmachines. Zoekmachines laten je eerder naar voren komen als je op je website een duidelijk en overzichtelijk linknetwerk hebt. Het is altijd de moeite waard om hier wat tijd in te investeren. Zorg ervoor dat je een duidelijk netwerk hebt voor interne en externe links!
Tip 4: Bouw landingspagina’s voor specifieke zoekwoorden
Landingspagina’s bieden extra mogelijkheden om gevonden te worden. Door landingspagina’s te bouwen voor specifieke zoekwoorden, haal je meer uit je vindbaarheid. Hiervoor is het belangrijk om goed zoekwoordenonderzoek te doen en te kijken welke landingspagina’s je het meeste uit kunt halen.
Wat betreft zoekwoorden voor landingspagina’s kun je kiezen voor veel pagina’s. Hiervoor zijn langere zoekwoorden met een lager zoekvolume ideaal, zodat je wat specifieker gevonden kunt worden. Wil je liever wat minder landingspagina’s? Korte en duidelijke zoekwoorden zijn dan een betere focus. Beide mogelijkheden zijn ook af te wisselen.
Tip 5: Optimaliseer de metadata
De metadata komt snel naar voren in zoekmachines. De metatitle zie je direct voordat je op een website klikt. Een interessant meta description haalt bezoekers helemaal binnen. Zorg er daarom voor dat de metadata goed geoptimaliseerd wordt. De makkelijkste manier om dit te doen, is door de titel met het zoekwoord aan te houden als meta title. Voor de meta description gebruik je maximaal 160 tekens (inclusief spaties) en hier verwerk je het desbetreffende zoekwoord 1x in. Hiermee optimaliseer je je metadata!